Dnia 7 września 2016 r. weszły w życie nowe przepisy regulujące użytkowanie dronów. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa dnia 8 sierpnia 2016 r. w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy – Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków ma na celu przede wszystkim doprecyzowanie istniejących przepisów. Wprowadzone regulacje w sposób bardziej precyzyjny różnicują drony używane sportowo lub rekreacyjnie od bezzałogowych dronów stosowanych np. do celów gospodarczych.

W związku ze zmianami, loty dronów o masie powyżej 600 gram obecnie można wykonywać w odległości nie mniejszej niż 100 metrów od zabudowanych miejscowości, miast, osiedli lub zgromadzeń osób na wolnym powietrzu oraz nie mniej niż 30 metrów od pojedynczych osób, pojazdów, obiektów budowlanych (dron powinien być w zasięgu wzroku operatora). Jednakże, aby używać dronów w celach zarobkowych konieczne jest zdanie  egzaminu i uzyskanie świadectwa kwalifikacji. Z takim dokumentem operator może używać drona w mieście pod warunkiem, że dron będzie posiadał tabliczkę identyfikacyjną z nazwą właściciela, a w przypadku lotów nocnych  również odpowiednie oświetlenie.

Natomiast dnia 1 grudnia 2016 r. ministrowie transportu państw UE uchwalili ogólne i wspólne dla Unii zasady bezpieczeństwa dla wykorzystania dronów. Przepisy będą obejmowały wszystkie drony, w tym również zabawki. Restrykcyjność reguł ma być proporcjonalna do ryzyka jakie dany dron stwarza dla ludzi i ruchu lotniczego. W przypadku lotów o niskim ryzyku, przy użyciu małych dronów, operator nie będzie musiał spełniać żadnych wymogów, a jedynie stosować się do kilku reguł. W przypadku awiacji o podwyższonym ryzyku, konieczne będzie uzyskanie zezwolenia krajowego nadzoru lotniczego. Ponadto, wszystkie drony będą musiały spełniać wymagania dotyczące emisji CO2 oraz hałasu. Przepisy zostaną wdrożone poprzez rozporządzenie wykonawcze Komisji Europejskiej, lecz do jego wydania konieczna jest pełna akceptacja Parlamentu Unii Europejskiej i państw członkowskich.